onsdag 16 september 2009

Farligt eller inte

Att titta på de lokala nyheterna kan vara ganska skrämmande. Särskilt ABC visar bara olyckor, mord, bränder och andra hemskheter hela dagarna. Jag undrar i mitt stilla sinne om det är högre brottslighet här än hemma eller om man bara blir uppskrämd av TV. Vi bor ju just nu i den lugnaste villaförort man (jag) kan tänka sig (mig)men ändå öppnar man inte ytterdörren om man får oväntat besök (ingen idé för Gevalia att göra reklam här alltså)eller tar exakt samma promenadrunda varje dag, bara i fall att. Läste också på Facebook om hur en bekant till B och mig tränar kidnappningscenarier med sina barn. Undrar om det är jag som är naiv eller om det är kalifornierna som är väldigt skrajsna av sig?

3 kommentarer:

Unknown sa...

Intressant. Jag tycker att det är så i Sverige också, men det låter ju onekligen som om det kan vara mer ... Inte så konstruktiv känsla alls faktiskt.

Just nu är det nog mest influensanoja här. (Typ onda ögat till den som råkar hosta på bussen!)

Anonym sa...

Samma här hemma. Lokaltidninarna rapporterar om helgens busstreck på småorterna. Så skrev exempelvis NA:s lokaldel att en brevlåda demolerats i Degerfors och att en hemgjord loppisskylt stulits i Röfors. Polisen misstänker att en uppgörelse i den undre världen kan ligga bakom!!

Sara H Cruz sa...

Hahaha!!! Är det alltså maffian som misstänks ligga bakom den stulna loppisskylten?! Då borde de kanske operera någon annanstans där det finns bättre byten :)

Jag håller med Sofia om att det inte är så konstruktivt att gå runt och nojja sig för det ena och det andra. Jag förstår om man är försiktig om man bor i LA. men i Anaheim Hills - kom igen! Å andra sidan flashar man mer med pengar här (synbart dyr bil t ex) och då är det ju större risk att man blir rånad eller kidnappad.