fredag 29 maj 2009

Korean BBQ och IKEA

Hej vänner!

Det bästa med Kalifornien är nog all mat! Man åker några kvarter och så befinner man sig plötsligt i Korea Town, Little Saigon eller något annat exotiskt. Igår kväll följde jag med Brandon och några av hans före detta kursare på en Korean barbeque i Koreatown. Såååå mycket kött!!! Jag kunde inte somna förrän kl 1 i natt och när jag vaknade i morse var jag fortfarande mätt, det blev en banan och en kopp kaffe till frukost.

I morse packade vi in oss svärmors van och åkte till IKEA. I entrén välkomnades vi av en meterhög dalahäst, men annars såg det mesta ut som på hemmaplan. Jag hörde minsann hur lokalbefolkningen uttalade alla varunamn fel, och det var nära att jag började springa runt och rätta folk hehe. Kanske kunde IKEA USA anställa mig som varunamnsuttalskorrektör? "No, no, not "ajkeö", it's "ikeeea". Hur som helst, jag var mest intresserad av Swedish Food Market som är belägen intill korvkafeterian vid utgången. Jag blev riktigt imponerad av det digra utbudet. Mest var det ju godis som Ahlgrens bilar och daim, men faktiskt också flera olika sorters sill och flädersaft. Jag tycker att mina egna köttbullar är godast så jag satsade på pärlsocker (finns ingen annanstans), två rullar Ballerinakex och en påse salta fiskar =) .

Ha en skön helg allihop!
Sara

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hello! :)

Anonym sa...

Hade de krabbor?

Sara H Cruz sa...

Japp, de hade en hel drös med krabbor =)